Kotisivut yritykselle tarvittaisiin, mutta satojen eri digi- ja mainostoimistojen vertailu tuntuu mahdottomalta, kun yhdestäkään ei saa selkeää kuvaa mitä kaikkea pakettiin kuuluu?
Totta on, että meitä yritysten kotisivujen tekijöitä on moneen junaan, aina siskonpojista suuriin mainostoimistoihin. Ja tokihan sinne joukkoon muutama ihan rehti kusettajakin mahtuu! Tämän vuoksi arvelin, että pieni muistilistani saattaa jelpata onnensa etsijää:
Mikäli koskaan olet etsinyt kotisivujen tekijää, olet varmasti törmännyt erilaisiin, toistaan hankalampiin tapoihin yrittää saada selville kotisivujen hinta. Pääsääntöisesti käytössä on viisi tapaa, joissa kussakin on puolensa.
Kaikkihan me tiedämme, ettei pankkeja kiinnosta asiakkaat, vaan heidän rahansa. Tai niin luulin, kunnes pankkini lähestyi minua oikein minulle itselleni suunnatulla sähköpostilla. Olin otettu.
Siinä oli vain pari pikku ”muttaa”, jotka saivat minut vauhkoontumaan sosiaalisessa mediassa.
Harva liikeidea perustuu siihen, että maksavaa asiakasta väsytetään, härnätään ja kiusataan tarpeettomasti. Näin toimitaan korkeintaan jossain oudoissa extreme-harrastuksissa. Tai pitäisi toimia.
Asiakkaiden rääkkääminen tuntuu olevan yllättävänkin monen yrityksen sivustoille erikseen luotu ominaisuus. Perustuuko sinun yrityksesi sivusto ajatukselle asiakkaan hankalammasta arjesta?
Sain elokuun alussa nyt jo unohtuneeseen jupakkaan vielä kesäloman aikana yhden asianosaisen palautteen, joka sittemmin jäikin muun tohinan alle. Lupasin sen kuitenkin julkaista, joten toivottavasti parempi myöhään kuin ei milloinkaan:
”Luin kirjoituksesi asiasta ja haluaisin tuoda kirjoitukseesi hieman faktaa itse Adsiten sopimuksesta.