Aihearkisto: sosiaalinen media

”Tapaus ADsite” ja vaietut dokumentit (2/3)

ADsiten alkuperäiset markkinointiviestit

Sain jutun edelliseen osaan liittyen erittäin väkevän kommentin pettyneeltä yrittäjältä, joka on vilpittömin mielin ostajana joutunut tahtomattaan mukaan tähän ”Tapaus ADsite”-jupakkaan. Sain myös nähtävilleni alkuperäisiä dokumentteja aiheen tiimoilta. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tästä syystä jatkan aiheen parissa vielä kerran.

Jos tapaus ei ole entuudestaan tuttu, kannattaa ehkä lukea ensin se ensimmäinen osa.

Lue loppuun

Mainostoimisto ADsite käytti maksettuja intialaisia (1/3)

ADsite ja ihkaoma mediakohu

Olet varmasti viime päivinä törmännyt kohuun, joka syntyi kun iisalmelainen taideverkkokauppa Villi Hurtta ja muita nimettömänä pysytteleviä yrityksiä ja yrittäjiä nousi julkisuuteen tehtyään investoinnin jonka tamperelainen mainostoimisto ADsite heille Markkinointicoctail-paketin muodossa tarjosi. Pettymys oli ollut karvaisa, sillä kaupanteon yhteydessä ei käynyt riittävän tarkasti ilmi, mitä paketti sisältää. Pelattiin mielikuvilla.

Aiheesta on jo parikin kirjoitusta, mutta tartuin siihen itsekin. Sen verran veikeä tapaus.

 

Lue loppuun

Puhelin vietiin Helsingissä — on aika julkisen lynkkauksen

Taas jotain vietiin Helsingissä taskusta. Mutta tällä kertaa päitä putoaa, siitä some pitää huolen

Viime torstaina sosiaalisessa mediassa syntyi jälleen uusi kiinnostava ilmiö. Tapahtumasarjan taustana on, että nuoren naisen puhelin vietiin Helsingissä ilmeisesti tämän taskusta parisen viikkoa sitten. Nyt sitten oletettu varas on täpinöissään alkanut ottamaan sillä kuvia itsestään ja ne tietysti synkronoituvat yhä myös naisen Dropboxiin.

Sinänsä aikas hauska juttu, eikö? Kerrankin varas saadaan kunnolla kiinni, niin sanotusti ”rysän päältä”. Kukaan ei vain ole tullut ajatelleeksi asiaa sen syvemmin.

Lue loppuun

Yrityksen näkyvyys Facebookissa, ohjeet faneille

Fanittamiesi sivujen päivitykset Facebookissa eivät näy ja kuulet niistä vasta kavereilta?

Kuten olet ehkä huomannut, Facebook on muuttanut toimintaansa jälleen. Siinä ei sinänsä ole mitään uutta tai ihmeellistä. Mutta tällä kertaa päivitys kirpaisee enemmän kuin yleensä, erityisesti yrityksiä ja erilaisia fanisivuja.

Tästä eteenpäin yrityksen näkyvyys Facebookissa on hyvin epävarmaa. Päivitykset tavoittavat enää murto-osan Tykkääjistä, joten mikäli haluat jatkossa saada näkyviin seinällesi edes jotakin Olbedesign-päivityksiä, alla ohjeet.

Lue loppuun